söndag 17 mars 2013

Restgarnsförbrukning


 Har kommit en bra bit på sjalen av restgarn det tar ju längre tuíd med ett varv nu när de blir så långa.


 Lilltjejen är sex månader i dag!Stor tjej kan ligga bredvid katten utan att bråka med honom!


 Maurice har så fina ögon tycker jag även resten är ju bra.


 Köpte mig en vacker tulpan ihop med en körsbärskvist men när tulpanen är som finast har inte kvisten slagit ut.



 Nu när tulpanen torkar lite kommer körsbärsblommorna men tulpanen är ju faktiskt ganska fin i det här stadiet också.

  
Bakade väldigt gott knäckebröd i går ibland finns det energi!



 Nu är de spetsmönstrade sockorna nästan klara skall bara blockas och fästa trådar.Mönstret var så där att sticka fick ha full koll hela tiden på var i varven man var.



 Monkeymönstret är betydligt roligare och enklare att sticka färgen är i verkligheten mera beige.Har köpt nya dyra stickor men vet inte om jag tycker de är så mycket bättre än de andra jag har men snyggare är de ju.



Har till och med fått fram symaskinen i dag så nu blev det en förvaringspåse till hundarnas påse!Egentligen tycker jag att det är väldigt roligt att sy men det blir väldigt sällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar