lördag 27 april 2013

Besök i Saltö naturreservat

Blåsippor är den största orsaken förutom havet att det blev Saltö vi besökte i dag.Finns ingen finare blomma så här års.


 I dag har vi haft en helt underbar promenad i det vackra vädret ute på Saltö.


Det bildas många vattenpölar av större sort uppe i bergen 


 Vi hadde mycket sten att ta oss över det var inte alltid så lätt.

 Diabasgångarna går ända ut till Koster och Ursholmarna


Gammalt trä är vackert både i form och färg.


 När naturen får göra som den vill utan ingrepp kan det bli så här!Många granar som trängt ihop sig i stenarna!


Den gamla behövde hjälp att ta sig fram i bland så även jag!


 Här ligger stenarna i formationer men det tror jag någon person måste ha hjälpt till med någon gång.


 Här fotas utsikten himmel och hav hadde nästan samma färg i dag.


Har äntligen kommit så långt att linkoftan blir utspänd.Så i morgon får jag väl sy ihop den.


Hittade ett tunt garn i en låda när jag letade bland mina garner kunde intee låta bli att testa ett spetsmönster till sjal.Får se hur stor den blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar